Skip to content
digital response
  • Home
  • Services
    • ACM
    • All services
  • Partners
    • Bloomreach Engagement
    • Braze
    • Klaviyo
    • Salesforce
    • All partners
  • Cases
  • Who we are
  • es_ES
Contact
Blog, Mobile Email

Gmail tests more mobile-friendly interface but still ignores responsive design

21 May 2014 alecastellano Comments Off on Gmail testea una interfaz más orientada a móvil pero sigue ignorando el responsive design

A través de Geek.com ha llegado hemos llegado a conocer unas capturas de los nuevos cambios que Gmail está planeando aplicar próximamente. Recientemente, supimos de los tests que estaban realizando con una pestaña de promociones mucho más visual al más puro estilo Pinterest:
Gmail Pinterest
Pero en este caso, se trata de cambios estructurales y de interfaz mucho más profundos. En las capturas, a continuación, se muestra una interfaz completamente renovada, tanto en la versión para móvil como en desktop. En esta versión renovada (dejando a un lado las nuevas funcionalidades que propone), la estructura parece simplificarse y orientarse mucho más a la usabilidad móvil: una estructura fácilmente adaptable a la lectura en dispositivos móviles, un menú que se muestra gráficamente como estamos acostumbrados a ver en aplicaciones y webs responsive…

Cambios en Gmail
Fuente: Geek.com. Haz click en la imagen para verla más grande

Y aquí es dónde nos preguntamos. ¿Cómo es que Gmail dedica esfuerzos a mejorar su usabilidad móvil y sin embargo, sigue ignorando las etiquetas <style> y por tanto, impidiendo una correcta renderización de los emails responsive?¿Cómo es posible que uno de los principales protagonistas en el escenario del email siga ignorando la tendencia al diseño sensible?
Hablando con otros email marketers llegamos a escuchar “he perdido la esperanza de que los clientes de correo colaboren a la estandarización”, y nos recuerda a aquellos que daban Explorer por perdido en cuando al diseño web. Los que lidiamos día a día con la maquetación de los emails sabemos la complicación que implica la distinta interpretación por parte de los clientes de correo, la mayoría, incluso, venimos del diseño web y hemos visto multiplicarse los obstáculos en la maquetación al pasar al email. Parece haber un desajuste entre la evolución del uso de dispositivos y el email marketing que no se ve en diseño web. Y mientras esperamos que llegue el día en que los clientes de email estandaricen la forma en que renderizan el código, nos dedicamos, ya no a codificar, sino a “hackear” los emails para superar los retos que se nos plantean en cada caso. Por algo uno de los hilos con más éxito en la comunidad de Litmus es “What’s your favourite hack?”
¿Cuál es vuestra experiencia con la maquetación para email? ¿Qué opináis de los nuevos cambios de Gmail en contraposición a su incompatibilidad con el responsive design? ¿Tenéis esperanza de alcanzar un mayor grado de estandarización?

  • Responsive Email Design
alecastellano

Post navigation

Previous
Next

Search

Categories

Latest posts

  • Potenciar ecommerce
    Empowering ecommerce through user experience and technology
  • Agencia Marketing Automation
    Agencia de marketing automation
  • Agencia Marketing Automation
    Marketing Automation Agency: Guide to Choosing Your Expert Partner

Related posts

Marketing Automation
Email Marketing Agency

Email marketing agency

19 May 2025 José Boix Comments Off on Agencia de email marketing

Email marketing agency in Barcelona In today's digital environment, connecting with users in a personalised way is key to the success of any strategy. In Barcelona, Digital Response is positioned as an email marketing agency specialising in effective and automated email campaigns. Why work with an expert agency in email marketing?

Blog, Mobile Email

Responsive Email Design: resources and materials from our webinar

20 May 2015 alecastellano Comments Off on Responsive Email Design: recursos y materiales de nuestro webinar

Last Wednesday we launched our first webinar. The theme of this first seminar was Responsive Email Design, a hot topic in the email marketing sector that many of you are still "afraid" of due to the lack of homogeneous interpretation by many email clients.

Blog, Email design

Yahoo fixes its problems with media queries

7 April 2015 alecastellano Comments Off on Yahoo soluciona sus problemas con las media queries

At the beginning of February, Fresh Inbox started a campaign to ask Yahoo to fix its incompatibility with the media queries we use to make our emails responsive.

digitalResponse_claim_500

We work with CRM teams looking to scale their programmes, operational excellence and improve results.

Agency
  • Services
  • Partners
  • Cases
  • Who we are
  • Work with us
  • Contact
Social
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Spotify

2025 © Digital Response, all rights reserved. Web by sararovira.com

  • Legal notice
  • Privacy policy
  • Cookies
Manage consent
To provide the best experiences, we use technologies such as cookies to store and/or access information on your device. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique identifiers on this site. Not consenting, or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The storage or technical access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing unsolicited preferences of the subscriber or user.
Statistics
Technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Storage or technical access which is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a request, voluntary compliance by your Internet service provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved solely for this purpose cannot be used to identify you.
Marketing
Technical storage or access is necessary to create user profiles to send advertising, or to track the user across a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
See preferences
{title} {title} {title}