Skip to content
digital response
  • Home
  • Services
    • ACM
    • All services
  • Partners
    • Bloomreach Engagement
    • Braze
    • Klaviyo
    • Salesforce
    • All partners
  • Cases
  • Who we are
  • es_ES
Contact
Blog, Remarketing

Remarketing in email marketing: recover abandoned carts

5 February 2014 alecastellano Comments Off on Remarketing en email marketing: recupera los carritos abandonados

En un artículo anterior hablábamos de los motivos para el abandono del proceso de compra y apuntábamos a un punto clave en común de todos los carritos abandonados, sea cuál sea el motivo del abandono: el interés del  usuario por los productos listados. Este interés es la clave de la eficacia de las estrategias de remarketing. La interacción y conversión obtenida por los emails de remarketing es claramente superior a los emails de ofertas, newsletters, etc. Y esto se debe a que nos dirigimos a receptores que ya han mostrado su interés, por lo que el contenido es mucho más personalizado y por tanto, atractivo.
Remarketing EmailEn los casos en que se ha producido una interrupción en el proceso de compra un simple recordatorio por email puede devolver al usuario a este proceso y recuperar la compra. En ocasiones este sencillo recordatorio es suficiente para atraer de nuevo al cliente, pero a veces es necesario incentivar el regreso. Veíamos que uno de los principales obstáculos que manifestaban los usuarios son los costes del envío, por lo que un buen incentivo consistiría en ofrecer gastos de envío gratuítos para finalizar el proceso. También pueden ofrecerse descuentos o ventajas en futuras compras.
La clave, como siempre, en el éxito de estas acciones de mail es nuestra capacidad de recoger el comportamiento del usuario y centrar nuestros esfuerzos en hacer que nuestra comunicación sea lo más oportuna y relevante para él.

  • Carrito Abandonado
alecastellano

Post navigation

Previous
Next

Search

Categories

Latest posts

  • Agencia Marketing Automation
    Agencia de marketing automation
  • Agencia Marketing Automation
    Marketing Automation Agency: Guide to Choosing Your Expert Partner
  • Agencia CRM
    Agencia CRM: La guía definitiva para elegir a tu Partner ideal

Related posts

Blog, Remarketing

Consejos para un buen email de remarketing

12 de February de 2014 alecastellano Comments Off on Consejos para un buen email de remarketing

Una estrategia de remarketing puede aumentar considerablemente la conversión en un ecomerce. Hay varios aspectos que debemos tener en cuenta para aumentar al efectividad de nuestros emails de remarketing: No tardes demasiado en enviar el email de remarketing. El tiempo adecuado puede variar dependiendo del producto o servicio.

digitalResponse_claim_500

We work with CRM teams looking to scale their programmes, operational excellence and improve results.

Agency
  • Services
  • Partners
  • Cases
  • Who we are
  • Work with us
  • Contact
Social
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Spotify

2025 © Digital Response, all rights reserved. Web by sararovira.com

  • Legal notice
  • Privacy policy
  • Cookies
Manage consent
To provide the best experiences, we use technologies such as cookies to store and/or access information on your device. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique identifiers on this site. Not consenting, or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The storage or technical access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing unsolicited preferences of the subscriber or user.
Statistics
Technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Storage or technical access which is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a request, voluntary compliance by your Internet service provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved solely for this purpose cannot be used to identify you.
Marketing
Technical storage or access is necessary to create user profiles to send advertising, or to track the user across a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
See preferences
{title} {title} {title}