Skip to content
digital response
  • Home
  • Services
    • ACM
    • All services
  • Partners
    • Bloomreach Engagement
    • Braze
    • Klaviyo
    • Salesforce
    • All partners
  • Cases
  • Who we are
  • es_ES
Contact
Blog, Email Marketing Tools

Email marketing tools(II): Preview in email services

2 October 2013 Jordi Puig Comments Off on Herramientas de email marketing(II): Previsualización en servicios de email

Una de las herramientas de email marketing más utilizadas es la de previsualización. Permite analizar cómo se verá el email en los distintos proveedores de correo electrónico (Gmail, Yahoo, Outlook, Thunderbird, etc.)  en distintos dispositivos (smartphone, tableta y escritorio)  y en los principales navegadores (Chrome, Firefox, Explorer).

litmus-servicios-emailLo interesante de este tipo de herramientas es que permiten, de un modo muy rápido, ver cómo se visualizará nuestro emailing y así optimizar su presentación. Hay que tener en cuenta, por ejemplo, que ya casi la mitad de los emails se abren en dispositivos móviles (tabletas y smartphones)  y cuál será la experiencia del usuario en estos soportes es importante, puesto que afectará directamente al Open, CTR y bajas.

Otra gran ventaja es el ahorro de tiempo, puesto que no hay que ir probando los emailings en los distintos proveedores de correo y por navegador uno a uno, si no que se presentan en tiempo real en una única pantalla.
Este tipo de herramientas de email marketing se pueden encontrar  integradas en el proveedor de envíos que tengas contratado (no todos los ESP las incluyen), o bien se puede acceder a ellas directamente. En este último caso, hay distintas alternativas, la mayoría de pago por suscripción mensual. Aquí tienes tres: Litmus – Return Path – Previewmyemail

  • Litmus
Jordi Puig

Post navigation

Previous
Next

Search

Categories

Latest posts

  • Potenciar ecommerce
    Empowering ecommerce through user experience and technology
  • Agencia Marketing Automation
    Agencia de marketing automation
  • Agencia Marketing Automation
    Marketing Automation Agency: Guide to Choosing Your Expert Partner

Related posts

Blog, Email Marketing Studies

2015 State of Email Marketing Report (Litmus)

23 de March de 2015 alecastellano Comments Off on 2015 State of Email Marketing Report (Litmus)

Si la semana pasada hablábamos de el estudio de Salesforce «2015 State of marketing» en esta ocasión nos centramos en los datos del sector del email marketing, de mano del estudio que anualmente nos ofrece Litmus: 2015 State of Email Marketing Report.

digitalResponse_claim_500

We work with CRM teams looking to scale their programmes, operational excellence and improve results.

Agency
  • Services
  • Partners
  • Cases
  • Who we are
  • Work with us
  • Contact
Social
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Spotify

2025 © Digital Response, all rights reserved. Web by sararovira.com

  • Legal notice
  • Privacy policy
  • Cookies
Manage consent
To provide the best experiences, we use technologies such as cookies to store and/or access information on your device. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique identifiers on this site. Not consenting, or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The storage or technical access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing unsolicited preferences of the subscriber or user.
Statistics
Technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Storage or technical access which is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a request, voluntary compliance by your Internet service provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved solely for this purpose cannot be used to identify you.
Marketing
Technical storage or access is necessary to create user profiles to send advertising, or to track the user across a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
See preferences
{title} {title} {title}