Skip to content
digital response
  • Home
  • Services
    • ACM
    • All services
  • Partners
    • Bloomreach Engagement
    • Braze
    • Klaviyo
    • Salesforce
    • All partners
  • Cases
  • Who we are
  • es_ES
Contact
Blog, Listas de Correo

Listas negras de correo: ¿Cómo sacar mi IP de una Blacklist?

23 de October de 2013 Jordi Puig Comments Off on Listas negras de correo: ¿Cómo sacar mi IP de una Blacklist?


En el anterior post hablábamos de cómo detectar si hemos entrado en una lista negra de correo. Hoy os contamos el siguiente paso, eliminar nuestra IP de estas blacklists. En ocasiones es un proceso pesado, ya que la única solución es reclamar a la lista negra que revise la clasificación  como spammer y que dicha lista apruebe esta reclamación.
A continuación os enlazamos algunas de las listas negras de correo más comunes:

BarracudaCentrallista-negra-de-correo
Spamhaus
Lashback
Surbl
Invaluement.com
Sorbs
DNSBL Manitu
Hostkarma blacklist
En las propias páginas se indica el proceso a seguir para salir de la lista negra. En la mayoría de los casos basta con dar una breve explicación y después suelen someter la IP a una monitorización durante 30 días para comprobar que se ha corregido el comportamiento.
 
 

  • IP Blacklist
Jordi Puig

Post navigation

Previous
Next

Search

Categories

Latest posts

  • Más allá del email: cómo coordinar SMS, push y social en tu estrategia
  • Email Marketing ROI: which works better, newsletters or automations?
  • CRM Agency: 5 Keys to choosing the perfect partner in Spain

Related posts

Blog, Listas de Correo

Listas negras de correo: ¿Cómo saber si mi IP está en una blacklist?

21 de October de 2013 Jordi Puig Comments Off on Listas negras de correo: ¿Cómo saber si mi IP está en una blacklist?

Las listas negras de correo son bases de datos que recogen IPs sospechosas desde las que se realizan envíos masivos de correo, potenciales spammers. Mediante ellas, los proveedores de correo tratan de minimizar la invasión de nuestras bandejas de entrada por correo no deseado. Al enviar un email, el proveedor de servicios de email (por […]

Blog, Deliverability

Cómo mejorar la entregabilidad de tus campañas de email: evitar los filtros anti spam

5 de August de 2013 Jordi Puig Comments Off on Cómo mejorar la entregabilidad de tus campañas de email: evitar los filtros anti spam

La entregabilidad (deliverability en inglés) se define como la capacidad de un email de llegar a la bandeja de entrada de sus destinatarios. Esto implica que el email no termine en la carpeta de SPAM ni resulte rebotado (bounces). Para evitar ser clasificados como SPAM deberemos cuidar la reputación del subdominio y la IP desde […]

digitalResponse_claim_500

We work with CRM teams looking to scale their programmes, operational excellence and improve results.

Agency
  • Services
  • Partners
  • Cases
  • Who we are
  • Work with us
  • Contact
Social
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Spotify

2025 © Digital Response, all rights reserved. Web by sararovira.com

  • Legal notice
  • Privacy policy
  • Cookies
Manage consent
To provide the best experiences, we use technologies such as cookies to store and/or access information on your device. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique identifiers on this site. Not consenting, or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The storage or technical access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing unsolicited preferences of the subscriber or user.
Statistics
Technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Storage or technical access which is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a request, voluntary compliance by your Internet service provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved solely for this purpose cannot be used to identify you.
Marketing
Technical storage or access is necessary to create user profiles to send advertising, or to track the user across a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
See preferences
{title} {title} {title}