Skip to content
digital response
  • Home
  • Services
    • ACM
    • All services
  • Partners
    • Bloomreach Engagement
    • Braze
    • Klaviyo
    • Salesforce
    • All partners
  • Cases
  • Who we are
  • es_ES
Contact
Blog, Mobile Email

Responsive Email Design: Tips for HTML/CSS Layout

17 January 2014 alecastellano Comments Off on Responsive Email Design: consejos para la maquetación HTML/CSS

Estos días hemos estado hablando mucho tanto en el blog como en otras comunidades online de los retos que presenta la creación de emails responsive, sobre todo en la fase de maquetación. Esto se debe a las incompatibilidades que a día de hoy se presentan entre la diversidad de dispostivos y clientes de correo.
Hoy hemos encontrado esta presentación de Deg Digital que nos ha resultado muy sencilla de entender y clarificadora respecto a cómo maquetar un email responsive. Aporta claves importantes, situaciones frecuentes y best practices que debemos aplicar, aunque como siempre, recordamos que dado el panorama actual, sólo debemos implementar el responsive email design en caso de comprobar que la mayoría de nuestros receptores lo verán correctamente (esto es, usen dispositivos y aplicaciones compatibles).

«Code like its 1999 & 2013»

Coding for Responsive Email from Brian Graves

 

  • Responsive Email Design
alecastellano

Post navigation

Previous
Next

Search

Categories

Latest posts

  • Email Marketing ROI: which works better, newsletters or automations?
  • CRM Agency: 5 Keys to choosing the perfect partner in Spain
  • Useful automations that hardly anyone implements (but work very well)

Related posts

Marketing Automation
Agencia Email Marketing

Agencia de email marketing

19 de May de 2025 José Boix Comments Off on Agencia de email marketing

Agencia de email marketing en Barcelona En el entorno digital actual, conectar con los usuarios de forma personalizada es clave para el éxito de cualquier estrategia. En Barcelona, Digital Response se posiciona como una agencia de email marketing especializada en campañas de correo electrónico efectivas y automatizadas. ¿Por qué trabajar con una agencia experta en […]

Blog, Mobile Email

Responsive Email Design: recursos y materiales de nuestro webinar

20 de May de 2015 alecastellano Comments Off on Responsive Email Design: recursos y materiales de nuestro webinar

El pasado miércoles nos estrenamos con nuestro primer Webinar. La temática de este primer seminario fue el Responsive Email Design, un tema candente en el sector del email marketing que a muchos aún os da «miedo» por la falta de interpretación homogénea por parte de muchos clientes de email.

Blog, Email design

Yahoo fixes its problems with media queries

7 de April de 2015 alecastellano Comments Off on Yahoo soluciona sus problemas con las media queries

A principio de febrero, desde Fresh Inbox comenzaban una campaña para pedir a Yahoo que arreglase su incompatibilidad con las media queries que utilizamos para hacer nuestros emails responsive.

digitalResponse_claim_500

We work with CRM teams looking to scale their programmes, operational excellence and improve results.

Agency
  • Services
  • Partners
  • Cases
  • Who we are
  • Work with us
  • Contact
Social
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Spotify

2025 © Digital Response, all rights reserved. Web by sararovira.com

  • Legal notice
  • Privacy policy
  • Cookies
Manage consent
To provide the best experiences, we use technologies such as cookies to store and/or access information on your device. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique identifiers on this site. Not consenting, or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The storage or technical access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing unsolicited preferences of the subscriber or user.
Statistics
Technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Storage or technical access which is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a request, voluntary compliance by your Internet service provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved solely for this purpose cannot be used to identify you.
Marketing
Technical storage or access is necessary to create user profiles to send advertising, or to track the user across a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
See preferences
{title} {title} {title}